28 Kasım 2014 Cuma

Mor Salkım Bonsai - Wisteria Bonsai


Bonsai sanatına olan merakımın en önemli türlerinden biri olan Mor Salkım - Wisteria'dır.  Bonsai sanatıya ilgilendiğim ilk günden bu yana internette gezinirken gördüğüm Mor Salkım bonsaileri beni çok etkilemiştir. Mor renkli salkım çiçekleri ile bonsai saksısında inanılmaz bir güzellik sergiliyordu.
Ülkemizde Mor Salkım fidanı bulmak, hele ki bonsai adayı olacak şekilde kalın ve kısa boylu bir aday bulmak neredeyse imkansızdır.
Son 5 yıldır gittiğim her fidanlıkta aradığım Mor Salkım bonsai adayını uzaklarda ararken hemen yaşadığım yerin yakınımdaki bir aile fidanlığında tesadüfen buldum.
Öylesine bir formdaydı ki çok küçük bir bakım ve işlemle bonsai olabilecek bir durumdaydı. Ben de fazla bir işlem yapmadan hazırlık saksısına aldım.
Aşamalarını aşağıda paylaşıyorum.













1 yorum:

  1. Merhaba Nail Bey,
    Bonsainiz çok güzel olmuş. Hayran oldum, bende yapmak istiyorum
    İlk bonsaim olacak . Bana yardımcı olabilirseniz çok mutlu olurum. Teşekkür ediyorum ayrıca tebrik ediyorum. Başarılarınızın sürekli olmasını dilerim. İyi günler.
    Şule

    YanıtlaSil